Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jsem rasista? Jsi rasista? Jsme rasisti?

Ze všech stran tato slova slyšíte. Rasista, nacista, xenofob. Jsou magickým zaklínadlem. Skoro jako tajemné voodoo slouží různým skupinkám, podzemním organizacím, ale i vládním zmocněncům k tomu, aby šírila strach, obavy a nechuť cokoliv říct, nedejbože pak udělat.

Kdo jsou ti, kteří nemohou usnout bez toho, aby alespoň jednou denně neplivli svou dávku jedu do tváři občanstva? Co sledují. Jsou to prakticky dvě skupiny. Jedněm jde o moc a prospěch. Samozřejmě. Už dávno neplatí, že za vším nutno hledat ženu, ale že za vším nutno hledat peníze. A práva menšin, to je v dnešním světě hodně ceněná komodita. Zatím se s ní sice nedá obchodovat na burze, ale co není může být. Je hodně moderní a cool dělat něco pro ty chudáky, kterým každý ubližuje. Tedy pardon, dělat. Proč dělat? Stačí o tom hodně a hlasitě mluvit a vlády samy budou sypat dukátky do naších kasiček. Velice dobrý byznys. Alespoň do chvíle, než nás začnou nutit, jít se mezi ty chudáky podívat. To je pak nutno nasadit zpátečku.

Druhá skupina jsou takoví romantičtí blázni. A mezi ně zapadají i ti, kteří nikdy nic nedokázali, jejích žívoty jsou prázdné a nudné a oni by se strašně moc rádi zviditelnili. A tak pořádají demonstrace, házejí kameny, zapalují auta, kříčí proti globalizaci a o tom že planeta se otepluje a že teplá planeta je proti tomu a támtomu. No a hlavně kříčí o menšínách o tom že je nutné jím pomáhat a nepřipadá v úvahu jakákoliv kritika, byť by byla sebepravdivější.

Dodnes si pamatuju na týdny před mou emigrací. Tehdy byly populární památníčky. To byla taková knížečka, kam jsme si jako děti nechávali psát od kamarádu a příbuzných různá moudra. Já jeden takový památníček měl a z nějaké nostalgie jsem obcházel blízké aby mi tam cosi napsali. V 18. letech.. Chápejte, vůbec jsem netušil, jestli se někdy ještě do Československa podívám. Sestřenice mi tam tehdy napsala:

Přítel dobrý, jenž tě v srdci chová,

nezná krásná lichotivá slova,

pravdu poví, třeba drsně zněla,

pravdu příjme, třeba zabolela.

Nevím kdo je autorem těchto veršů, ale já se jími snažím řídit celý život. Nebudu někomu říkat lichotky, jen proto že je na to zvyklý a nemůže pochopit že pravda je mnohem lepší. Nebudu říkat, že něco není pravdy, když se denně přesvědčuju, že to pravda je.

A to se plně týká nejen vztahů mezi blízkými lidmi ale i, a možná hlavně, mezi majoritou a minoritou ve společnosti. Já vím že bych si zasloužil poklepání na rameno a úsměvy od představitelů romských organizací. Ale promiňte mi opět upřímnost, já vam na úsměvy a pochvaly kašlu.

Pro mne nejste důležití vy, kdo pořád melete pantem a nic pro své lidi neděláte. Pro mně jsou důležitější tito lidé. Protože je znám a cosi o nich vím. O vás nevím nic, ani odkud jste vylezli a co máte za lubem. Ale vlastně to vím. Zase jenom prospěch.

Klidně si mne nazývejte rasistou a se mnou každého kdo se nebojí vaší ukřičenosti. Já radějí zajdu, až přijedu do Česka, do Přívozu anebo do Svinova a podívám se, jaké jsou výsledky vaší práce. Co děláte za státní peníze pro své lidi. Jak moc jím pomáháte.

Ne. Já nejsem rasista a ani Češi nejsou rasisti. Není rasistou ten, kdo chce hledat řešení problému. A ten problém existuje. A sílí a roste. Naopak, rasisti jsou ti, kdo tyto problémy maskují a vědomě vyvolávají další.

Pro mne je každý člověk přítelem. Ke všem takto přistupuju a nemám problém podat pomocnou ruku komukoliv. Jako přítel každému říkám co si myslím, i když je to snad bolestivé. Kdybych příteli neříkal pravdu, nebyl bych přítelem.

 

Autor: Václav Král | pondělí 28.5.2012 14:00 | karma článku: 26,84 | přečteno: 2381x
  • Další články autora

Václav Král

Pussy Zeman riot

Stále mi nejde do hlavy, proč ten ogar Zemanů v tom rádiu musel mluvit o nějaké dívčí kapele z Ruska. Teda, porozuměl jsem jeho brebentění, i jsem pochopil, že na případu těchto děvčat chtěl ukázat, že báťuška Putinojc nemá problém s politickými oponenty ale s kriminálníky Jenže...

17.11.2014 v 10:00 | Karma: 19,36 | Přečteno: 1052x | Diskuse| Ostatní

Václav Král

Veteran's day - vzpomeňme na hrdiny

Zítra se v USA slaví významný den, den veteránu. Je to pocta všem mužům a ženám, kteří nasazovali a nasazují své životy a slouží své vlasti, ať už je tomu tak kdekoliv na světě. Je to chvíle, kdy je čas se zamyslet a poděkovat těm, bez kterých by se životy v různých koutech světa neodvíjely svobodně.

10.11.2014 v 11:00 | Karma: 14,18 | Přečteno: 649x | Diskuse| Ostatní

Václav Král

Kašlete na Zemana, pomozte paní Michalákové

Už si myslím že toho Zemana je poměrně dost. Řečeno jeho slovy, Zeman sem, Zeman tam...přitom jsou důležitější věci, nežli tento človíček. Nesouměřitelně důležitější problematikou je nyní případ dětí paní Michalákové, které jsou už více než 3 roky zadržovány norskou stranou, bez podstatnějšího zájmu a zásahu českých úřadů. Včetně Miloše Zemana.

6.11.2014 v 11:00 | Karma: 39,62 | Přečteno: 8141x | Diskuse| Ostatní

Václav Král

Zbabělý brutální čin takzvaného palestinského bojovníka

Kolik ještě důkazů bude potřebovat svět, aby pochopil, že Israel má co do činění s nelidskými zrůdami, které, nejenže se neštítí používat vlastní obyvatele jako štíty, dokonce i vlastní děti. Tyto bestie v lidské kůži, ve své nenávisti ke všemu, co je převyšuje, vraždí obyvatele země, která netouží po ničem jiném, nežli po životě v klidu a míru se všemi svými sousedy.

23.10.2014 v 6:12 | Karma: 39,54 | Přečteno: 2063x | Ostatní

Václav Král

Kruh se uzavírá, trestní oznámení bylo podáno

Jak jsem napsal ve svém předchozím článku, po seznámení se s obsahem facebookové stránky citace o h.... jsem se rozhodl podat na její tvůrce trestní oznámení. Toto jsem učinil včera a dnes bych se rád v posledním svém komentáři na toto téma vyjádřil, jak k tomu proč jsem to udělal a k tomu co si o této stránce myslím.

9.10.2014 v 11:00 | Karma: 27,81 | Přečteno: 3660x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Počasí v Česku opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, sníží teploty

28. dubna 2024  7:47

Počasí v Česku v neděli opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 415
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2019x
http://facebook.com/vaclavthekral